Dec 31, 2008

Rumah Sewa Baruku

Akhirnya aku dpt jugak rumah baru utk aku sewa selama 2 bulan. Sebab mencari rumah ini jugak, Christmas holiday aku hanya di Waterloo. Dahlah masa Christmas tu aku sangap kat rumah sorang2 bertemankan laptop aku ni. Haritu tu jugak aku kena kencing dgn kedai pizza punya org. Sebab sebelum Christmas tu, aku tanya anak tuan kedai tu, buka tak masa Christmas and Boxing Day, dia dgn yakin ckp buka. Pergi je kat kedai tu, tutup, dah lah jauh nak pergi tu. Akhirnya aku masak ape yg ade, sedap tak sedap layan je.  

Masa boxing day, ialah waktu bershopping. Ade barang btul2 dia cut harga, ade yg biasa je sales utk Christmas. Balik dari pergi shopping tu, aku telefon dulu kedai pizza, order large pizza dgn 3 toppings, aku ckp nanti aku angkat. Sampai kat kedai tu aku borak dgn tuan kedai tu, aku tanya dia, kenape tak buka semalam. Dia ckp, dia dtg kedai, tapi semua kedai sekeliling dia tutup, so dia pun tutup. Then aku tanya lagi, tak sambut Christmas ke, dia ckp Christmas dia on 7 Jan for Orthodox Christian. Okay.  

Tiga hari lepas lepas boxing day, aku bgtau tuan rumah baru ni aku nak pindah. Dia dgn baik hati pergi angkat dekat apartment yg aku duduk tu. Lepas tu siap offer kat aku, nak pergi supermarket beli barang dapur ke, aku ckp ok je. Sampai je kat rumah tu, tgk bilik, mmg oklah sebab dulu masa aku dtg hanya ade couch je, so aku ingat tido kat situ. Tapi dia org sediakan katil sekali, sudah bagus tu.

Rumah dah dpt, kira dah tak mengelabah lah aku, boleh pikir bende lain pulak. Ingat nak sambut new year kat Toronto, saje mengade2 nak tgk bunga api (padahal kat KL tak pernah sambut pun). Lepas tu student Phd tu ajak tgk bunga api kat Niagara, ape lagi, aku ckp okay je. Tapi tadi dia ckp tak jadi, sebab tgk kat forecast, mlm ni suhu kat Niagara lebih kurang -25degCel. Tgklah mcm mana nanti, takut dia tukar plan nak pergi gak ke. 

(Happy New Year)

Rumah baru ni takde side walk, tak payah shovel :)



Ni dalam rumah, nasib baik aku tak reti main piano

2 comments:

Anonymous said...

bole la layan main piano..wakakaka.

love.happen said...

bro, tu bukan piano, tu dipanggil alat muzik organ...hahaha..
kalu piano, byk makan space tuh..hehehe