Jan 15, 2009

Sejuk.....

Lama juga aku tak update blog ni. Bukan ape, sebab takde cerita yg menarik dan aku tak pergi mana2, hanya di kawasan Waterloo ni je. Atas alasan, sekarang ni cuaca sejuk melampau. 

Tadi lepas aku pekena Kobideh kat kedai Iran tu, aku pergi bus stop nak naik bas utk balik. Tgk schedule bas, lagi 10minit, dlm hati, arghhhhh.....aku salah timing lah ni. 10 minit tunggu dlm suhu -25degCel, so, jari tangan aku dah mula sejuk, jari kaki pun lagi lah....rasa mcm nak beku....dgn hidung berair lagi....itu pun aku berlindung dlm kotak bus stop tu. Walaupun segala pakaian aku lengkap (just takde winter boot), dgn glove, winter coat, hoodie and cap....still rasa sejuk yg amat sangat. Mmg rasa tension gila. Membuatkan aku tak sabar nak balik Malaysia ni. Dan winter ni akan sampai tgh bulan 3. Kalo sampai tgh bulan 3, hampir 4 bulan jugak lah winter kat Canada ni.

Semalam aku tumpang kereta tuan rumah ni pergi sekolah. Dia pun siap ckp kat aku, minggu ni mmg sejuk melampau, dan kalau nak duduk lama kat Canada ni, better ambik kereta. 

(*tgh tunggu hari yg sesuai nak main ski)  

0 comments: