Oct 11, 2008

Niagara Falls

Sabtu, 11 Oct - Akhirnya pergi juga aku ke Niagara Falls, dengan ihsan Sood (kawan housemate aku). Sebenarnya aku planning, nak pergi minggu depan atau minggu satu lagi dgn menaiki bas yang akan mengambil 4jam perjalanan dan stay satu malam. Tetapi dengan adanya kereta, hanya 2jam perjalanan dan one day trip. Aku nak tgk mcm mana dia punya falls dan nak naik Maid of the Mist. Kita org pergi berlima, aku, housemate (Khaled), Sood, 2 org lagi undergrade kawan Sood. Kita org stay sana sampai malam dan kat bawah ni antara gambar di Niagara Falls. 

Picture descriptions
1. Dalam kereta, kat depan tu ada perbarisan ape ntah di Waterloo. Kita akan pergi ke Niagara berdasarkan GPS navigation
2. Ini Sood, student di U 0f Carleton, Ottawa. Dia ni dari Qatar. Really nice guy, harakat.
3. Cuba tangkap gambar pelangi
4-7. American Falls
8-9. Canadian Falls (Horseshoe Falls)
12. Cuba tgk mist Horseshoe Falls, kat area situ mmg basah, lagi2 kalo angin kuat.
13. Gambar pelangi lagi, kali ni dgn lebih jelas
14. Ni antara 4 org, Amir (undergrade, dari Mesir), aku, Khaled (housemate aka bouncer), Sood
15. Tu boat yg aku naik, dia akan pergi ke American Falls & Horseshoe Falls sedekat yg boleh.
17-19. Gambar falls yg aku cuba tangkap waktu malam, tapi disebabkan light exposure yg kurang, ini jelah yg mampu ditangkap dgn camera Benq DCC40.
20-25. Gambar nightlife kat downtown. Ade macam2 aktiviti kat situ, yg penting duit je. 
                        

3 comments:

Anonymous said...

angah cik nan kim salam..n kalo ada masa g la visit LA.erm dia kata nice place..erm ko ni makin skinny ja..makan la banyak skit..ko bantai je cheese hari2 surenye la.lgpun weather sana susah nak keluar peluh..biar sume jadi lemak...tapi makesure sihat la.hahha

Aini Faizi Jaslan said...

wa zal,, dah merasa ko jalan kat tempat2 macam ni yer... =)

Muhammad Hazimin Wahab said...

sronok jln-jln... nampaknya, ko dah hadi rakan karib pak-pak arab... diroang mesti ajak pergi negara diorang...

lagi setahun, mesti ko dah bawa balik anak dara arab ke malaysia ni... hehe