Oct 29, 2008

First Snow

Oct 29 - Pagi tadi lepas aku bangun je, tgk luar, salji dah turun. Walaupun sekarang ni fall season, dah mula salji. Itu yg aku kurang gemar sikit Canada ni, sejuk melampau sangat. Tadi pergi campus, pakai snow cap, kurang lah sikit sejuknya tu, tapi kat area muka ni, sejuknya tak tau lah nak cakap ape. Suhu masa nak pergi campus tadi dlm -5degCelcius. Sebenarnya yg buat lagi sejuk tu, bila angin tiup, time tu jari kaki pun terasa sejuk. Mungkin aku pakai running shoes kot, kalo pakai leather boot mungkin ok ke. Bawah ni ada gambar aku tangkap dari apartment yg aku duduk tu.


5 comments:

Anonymous said...

cantik nya :) cam dlm muvi2.

Aini Faizi Jaslan said...

boleh bawak sikit balik mesia..?heheh..

WAN rooney said...

mana satu apartment ko ni? yg kecik tu ke yg tinggi?

ARYTOPIA said...

erm bestnye...erm for sure la ko kena beli jacket...kalo tak beku la ko...

Adi Yuseri Md. Yusof said...

pejal..ko kena beli jacket bulu itik (dawn feather)..baru selesa bila sejuk2...+ dalam pakai long john (wool or cotton)...aku yg gemuk berisi nih pon tak tahan sejuk...dlm -5degC ok lagi....bila sampai -25degC baru terasa satu badan keras semacam/sakit hidung/sakit pipi terasa mcm kena sun burn/ hidung start nak berdarah...(pengalaman winter di Austria pon menarik jugak, paling sejuk -26degC + salji turun paras dada) huhuhu ganaz gile sejuk2 nih...lagi satu mesti ko akan rasa gatal2 satu badan sejuk2 nih... macam lemak2 terbakar lepas jogging 5km...tapi ko takde lemak...hmmm tak terasa la kot... :p best snow/winter ni sebab bleh gi main ski/sledge/skating/ bleh buat snow man...ect.. so jgn lepaskan peluang buat semua tuh... :D