Oct 26, 2008

Gathering Raya - Melayu Canada

Haritu aku ada jumpa seorang Malaysian PhD student (Tuan Amran) kat Waterloo, dan dia ade ajak pergi gathering raya kat Toronto. Aku tanpa berlengah lagi, terima je jemputan tu, dan terus ckp ok je. Sebab aku mmg nak pergi Toronto pun, tapi malas nak stay hotel :D, satu lagi tambah networking. Amran siap ckp, gi Toronto kat sana lepak dkt rumah budak2 U o Toronto. Mulanya mcm segan je, nak lepak situ, lepas Amran suruh add facebook budak2 tu, aku nekad je pergi, selamba. Aku bertolak jumaat naik bas dari Waterloo, sampai kat Toronto dalam pkul 7. Call budak tu dan jumpa aku kat masjid, dia bawa aku gi apartment dia org. Awal2 tu mcm stone je, segan lah, tak kenal sangatkan, lepas tu beria nak tidur situ pulak. Dah lama2, kira mcm okay je, sebab dia org semua budak undergrade je, yg paling tua pun baru first sem 3rd year. 

Esoknya, dia org planning pegi ramai2 kat tempat gathering tu, aku ikut je. Naik subway, gi Hall yg organizer dah sewa. Sampai je kat sana, aku dah dpt rasakan yg tahap bosannya. Dahlah takde member, budak2 undergrade ni kebykannya budak first year, so kenal antara satu sama lain sebab pernah jumpa kat Taylor College dulu, kebykan dia org ni dapat scholar JPA. Cari Tuan Amran, tak dtg lagi. Bosan2, tolong prepare ape yg patut utk majlis tu, the rest, duduk sorang2. 

Bila start majlis tu, kira okay lah, aku tgk je persembahan budak2 ni. Ada gak family yg buat persembahan gak. Bawah ni antara gambar yg sempat di ambil.










3 comments:

Unknown said...

i like......

Stridz said...

nice! gambar semua cun. sbb kamera ke, sbb cameraman ke atau sbb pencahayaan kat Canada mmg bagus utk tangkap gambar?

Anonymous said...

dh jumpa org2 melayu m'sia :D