Sep 20, 2008

911 and handphone

Sept 19, Jumaat, aku tido lambat...dengan bosan tahap gaban...layan badminton jap Japan Open, tgk live score je :( . Aku tido lebih kurang pkul 2pagi...dan set jam pkul 4.15pagi, nak bangun sahur. First alarm, aku off kan....sebab aku set 2 alarms, satu lagi pkul 4.45pagi. Lepas off kan alarm, tak lama lepas tu dgr plak housemate aku mcm jerit2....ape kebende dia ni, takkan dia call Egypt ko....sebab selalu dia call parent dia mcm tu lah, jerit2. Mungkin peti suara dia dah ade amplifier tu. 

Sayup2 dgr, who are you looking for....tgh weng, baru bangun tido....gi basuh muka...pergi kat dia, kat depan pintu.....lepas tu mcm ade org kat luar......rupanya org tu ketuk pintu nak masuk rumah.....aku tgk kat lubang pintu tu....ade mat saleh (aku label kan sebagai X) kat depan tu....kehulur ke hilir nak gak masuk....damn.....tapi aku releks, sebab badan housemate aku ni boleh di katakan badan bouncer lah. Housemate aku tanya lagi.... nak jumpa sape.....lepas tu si X ni, ape yg dia merepek, housemate dan aku pun tak tau.

Lastly, housemate aku gertak dia nak call 911, si X tak berganjak gak...tak boleh jadi ni....aku nye seni pertahankan diri langsung takde.....housemate aku terus call 911....mcm2 pulak si 911 ni tanya.....itu lah....inilah. Masalah utama kita org, kita ni sublet daripada tuan rumah, so mcm takde proper documentation .... si 911 ni nak plak bende tu. Lepas tu, mungkin si X ni dgr yg housemate aku call 911, dia terus blah. 

So, housemate aku tgk dari balcony, sama ada mamat X ni blah tak dari apartment tu.....tgk2 mmg dia blah...pergi jalan besar.....tak lama lepas tu....nampak lah polis ronda kat area situ.....lepas tu polis call housemate aku, tanya mamat X tu pakai white shirt n blue jean....housemate aku jawab....yes. Ntah polis buat ape aku pun tak tau. Tapi housemate aku still tgk kat balcony tu, tgk sama ada dia dtg balik tak. Ni mesti lepas balik club, mabuk...mungkin dah salah masuk rumah..So, akhirnya tiada ape2 berlaku...Alhamdulillah, syukur. 

Dan pada mlm tu gak, aku ade deal dgn sorang mamat ni, nak beli handphone dia.....dia mintak $20, aku kecek skit, dpt $17. Boleh lah, janji ade handphone, ape2 hal senang. Aku deal dgn dia nak dtg sabtu tu, keesokan harinya. Tapi di sebabkan pagi tu (masalah di atas timbul), aku dah mula pikir mcm2. Sebab dia suh dtg rumah dia....first aku tanya, rumah tu dekat dgn bus stop tak....dia ckp dekat, oklah aku pikir baik dtg esok. Aku janji dlm pkul 1tgh hari.....housemate aku sure tak bangun lagi time tu...so tak bleh ajak gi sekali.....aku nekad, dan aku belajar sikit seni pertahankan diri kat youtube....aku gamble pergi rumah dia. Sampai kat rumah dia, ketuk lah pintu...lama gak....takde org ke ni, tapi dia ckp dia free hari ni...shit....Tak lama lepas tu, ade uncle buka pintu, aku ckp lah...I am Faizal, you are Trevo? We deal about the handphone........uncle ni, muka mcm bengis skit....dia jawab I have no idea about it...shit...lepas tu aku tunjuk address dia.... yes, this is the address...maybe you deal with my son. Ahh...lega skit... however he's not here....arghh...tension plak bila dgr mcm tu....lepas tu aku jawab lah....anak pakcik dah janji dgn saya, aku jawab lagi...nevermind I can call him....lepas tu pakcik tu mcm bersalah, dia ckp balik....wait for a second...I'll call him.

Tak lama lepas tu...dia turun bawa charger je....lepas tu dia tanya....this is the thing? ...aku jawab, what about the handphone....lepas tu dia ckp...I am not sure about it, the room so messy I can't find it....wait...he will come within 5mins. Ok. Tunggu punya tunggu, pakcik ni keluar jap....dia ckp...another 2 min...lepas tu dia tanya aku dari mana...aku ckp dari Malaysia...as visiting student at UoWaterloo...borak2 aku tanya lah, tau ke Malaysia....dia ckp I know Malaysia...last 10 years, Malaysia is nothing...now there is something....dia cuba kaitkan dgn Jepun...sebelum world war dgn sekarang....bangga jadi rakyat Malaysia :) . Dia ckp dia org Yugoslavia, 10 tahun lepas migrate ke Canada, dah dpt citizenship dah. Aku ckp kat dia, pernah dtg Malaysia tak, dia ckp takde rezeki lagi, mahal dgn flight semua tu. Lepas tu dia tanya kena tsunami tak, aku ckp, part of Malaysia...tapi aku stay kat KL...so tak kena. Tak lama lepas tu anak dia sampai, masuk dlm rumah....cari handphone dgn charger....aku bayar....lepas tu balik....Sekarang ni kena cari prepaid Fido, sebab phone ni locked for Fido.
*ni lah phone dia, Sony Ericsson T237

4 comments:

Adi Yuseri Md. Yusof said...

whoaa....ganaz2...apa step yg ko blajar kat youtube? tuh laa dulu tanak blajar shah silat... :p

Anonymous said...

uish..siap taruk gambar kad student tu...huhuhuhu.

Anonymous said...

tips aku belajar silat papan sekeping untuk org yg sekeping hahaha

Anonymous said...

ahahahaha...aku rasa jal kalau kau statik belakon sbg papan plywood pon mesti encik X tak perasaan kau....ahahahah