Nov 3, 2008

Poor Asian Student?

Sekarang ni aku telah mendapat port baru utk dptkan coffee yg murah. Sebelum ni, aku hanya minum di Tim Horton, yg boleh di anggap mahal kalo di dalam campus. Kawan Pakistan satu lab aku telah ajar aku, mcm mana nak dptkan coffee murah. Satu haritu dia ajak aku pegi Math Faculty dan beli kat coffee shop situ. Harga nya boleh dikira murah, dan dekat dari lab aku. Walaupun ade tempat lagi murah, kat Engineering building, tapi terlalu jauh dari lab aku. 

Tadi, aku pergi nak beli french vanilla + snickers. Dah lepas isi french vanilla tu dan ambik snickers, gi counter. Amoi tu cakap $2.60, aku confident bagi 3 ketul duit syiling yg aku ingatkan jumlah nye lebih $2.60. Tapi sebenarnya hanya $2.50 ($2+$0.25+$0.25), then Amoi tu tanya aku: you have a dime? Aku selamba jawab takde, mmg aku takde pun 10sen, tapi ade je duit besar :D. Amoi tu tak tanya byk, dia terus kira duit satu sen (duit lebih yg selalu org tinggalkan) atas meja dia. Dia org ni mmg nak cepat je, ntah ape yg dikejarkan nye aku pun tak tau. 

*Agaknya lepas ni kalo dia tgk aku, mesti dia ckp, sengkek punya budak ni, ntah dari ceruk mana agaknya

2 comments:

El-Zaffril said...

Lawak la pejal... ade ke kau bagi $2.50 je... memang la dia tanye dime lagi.. keh keh keh...

tapi bagus gak... weh... kau bape lama kat sana...

Nurul Aizam Zaini said...

laa x bgtau.. kt umah bnyk duit syiling 1 sen..

tlg cari aweks canada satu bole? haha..