Nov 16, 2008

Changeling

Sabtu tgh hari aku pergi tgk rumah yg aku nak sewa pada Jan & Feb nanti. Aku pergi sana hanya bersandarkan hoodie and t-shirt. Lagipun aku tgk weather forecast, hanya light rain dan suhu dalam 5-8deg cel. Aku naik bas, dan planning nak turun kat bus stop mana. Sampai kat bus stop tu, still hujan renyai, tanpa payung, aku redah je pergi ke rumah tu. Dalam 5 minit baru sampai, dgn angin yg bertiup ditambah dgn suhu mcm tu, aku dah sejuk gila. Jumpa je tuan rumah, salam, dia pun tanya sejuk ke kat luar, mmg sejuk gila pun. Tgk rumah, not bad, tapi dalam hati aku, kalo winter nanti mcm mana lah, aku nak harungi tu semua. Aku bagitau dia, aku akan confirm on the next tuesday. 

Balik tu, tunggu punya tunggu bas, tak sampai, dalam hati aku, ada kah aku akan kena frosbite ni, tgk tangan, merah lagi, oklah. Aku kena cari tempat berteduh, jalan punya jalan, ade satu supermarket, lepak jap dalam tu, panas kan badan, tgk pada schedule bas. Bila dah hampir bas datang, terus pergi ke bus stop, tunggu dalam 1-2minit, bas pun sampai, dalam hati aku lega sikit. 

Bila malam, aku tanya housemate aku, pernah tak hujan+snow. Dia cakap ada gak, aduh parah....bila dah malam sikit, dia tunjuk kat luar, tu hujan+snow+angin. Argghhhh. Malam tu gak kawan housemate aku Mustafa datang kat rumah tu. Borak2, then housemate aku ajak pegi tgk wayang. Aku tanya, movie ape, dia ckp tak tau lagi, lepas tu dia tanya lagi, tak nak feel ke cuaca kat luar tu. Oklah, turun bawah, pergi ke kereta, jalan penuh dgn salji+air. Aku tak pakai winter boot, so, jalan licin dengan sejuk kaki, salji+air bertimpa2, dengan angin pulak. Nasib baik naik kereta, kalo tunggu bas ke, jalan kaki ke. Mampus.

Mlm tu tgk movie Changeling by Clint Eastwood. Ape yg nak disampaikan tu best, tapi movie ni bukan action, just mystery drama. Satu lagi, movie ni inspired by a true story, tgk lah mcm mana polis kat LA settle case. 
changeling - a child believed to have been secretly substituted by fairies for the parents’ real child in infancy.

Ticket wayang, $9.95 Cad dollar
Kesan snow malam tadi
Apartment yg aku duduk sama dgn yg kanan tu
Mcm ghost town, kalo weekend, 10am

1 comments:

Muhammad Hazimin Wahab said...

wah, sronok lah main salji.. sejuk beku sampai mengigil...